måndag 15 oktober 2007

jag har det bra
jag är lyckligt lottad med en underbar familj och underbara vänner. Jag har aldrig blivit utsatt för något som fått mig att känna mig mindre värd och jag har alltid kännt mig trygg i min omgivning och i min uppväxt. Det är många gånger jag glömmer bort hur bra jag egentligen har det, Jag har varit i ett förhållande och jag måste säga nu när jag tänker tillbaka på det att jag är lycklig över att jag gick igenom det med just den personen. Det är ingen ide att ångra något och jag hade det bra i de månader som vi va på samma nivå. Att bli sårad av någon som står en nära och av en person som man alltid tror att man kan lite på vad som än händer är inte lätt och jag har nu insett att man aldrig kan lita på någon fullt ut. Det händer saker i ens liv som gör att man inser vad som är viktigt och vad det är man ska hålla extra kärt.
Det som hände igår va fruktansvärt och jag hatar att en liten som hon fick uppleva allt detdär. Att känns sig så hjälplös som jag gjorde va hemskt, jag kunde inte göra något även om jag hade försökt. Att se henne efter, jag finner inga ord.
Allt detta har fått mig att inse hur bra jag har det, jag kommer från ett tryggt land med nästan ingen kriminallitet och jag kan faktiskt känns mig trygg när jag går hem själv på kvällen. Att vara här är underbart men det är inget land jag skulle vilja bygga upp ett liv i.
SVERIGE är ett underbart land.

Inga kommentarer: