tisdag 6 januari 2009

Imorgon när jag vaknar börjar allt på nytt, jag va jävligt duktig i slutet på förra året och det ska jag hålla vid. Är inte livet underbart när man känner att allt äntligen börjar falla på plats. Jag vill gärna se mitt år i USA som vändpunkten i mitt liv, Det va dock bara mentalt när det sedan kommer till hur jag såg ut och hur jag behandla min kropp kan jag inte riktigt säga att jag va så snäll mot mig själv. Efter bara några månader hade jag gått upp 7 kg och jag kom upp på en vikt som jag aldrig tidigare varit. Jag insåg det inte då men när jag kom hem fick jag många kommentarer om hur jag såg ut och jag minns en speciell person som skratta och sa ''fan va tjock du har blivit'', Det är dock samma person som har tryckt ner mitt självförtroende så många gånger tidigare så jag blev inte helt förvånad. Personen i fråga hade iofs rätt och jag kan än idag inte förstå hur jag själv kunnat vara så blind. När mitt år i USA passerat och jag äntligen kom hem till Sverige igen i Dec såg jag ut som en helt annan person. Iallafall i mina ögon. Min syster sa att hon knappt kände igen mig när jag kom ut från gaten och det va nog sant.
Det har nu gått ett år och jag börjar äntligen känns igen mig själv. Tror att det va i höstas som jag verkligen insåg att jag inte är lycklig av att se ut som jag gör och att det bara är jag som kan ändra på det. Jag håller stenhårt på det nu och jag kan säga att våren kommer verkligen bli en utmaning. Jag ska lära mig att älska mig själv för den jag är och för vad jag tycker är snyggt. Jag är jag och ingen annan. Det är så lätt att lyssna på vad andra har att säga men till vilken nytta? Jag är och kan bara vara Selina, den kurviga tjejen med lite extra passion för det där galna och kanske inte helt perfekta sakerna i livet.
Jag ska dock inte lägga på någon stress i min nya vardag, jag ska göra precis det jag känner för och det får ta den tid det tar. Tror att det annars kan rinna ut i sanden, går man för hårt fram för fort kan kan lätt tröttna.
Men en sak är säker, I HAVE TO START NOW

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du som är så snygg!

Raffe sa...

Du har alltid sett vacker ut, lugn nu :)