måndag 6 april 2009

Tillägnat dig Philip (:

Igår när jag bara hade en timme kvar på jobbet kom en mycket uppspelt men endå ganska förvirrad philip och hans vapendragare Viktor in och överaska mig. Jag fick höra en ganska märklig historia och sedan visa han mig det kan igentligen ville komma fram till. När jag insåg att jag hade en bruten hand framför mig fick jag bara fram en mening, OJ! dendär handen är bruten! Viktor som inte alls håller med mig skakar på huvudet och tycker att det jag säger är nog till en grov överdrift. Han har ju bara stukat handen. Philip däremot tycker att det gör lite ont så jag tycker att vi ska bege oss till akuten så fort jag slutat. Vid kvart över 4 får jag ett samtal från philip som nu håller med mig om att vi kanske endå ska besöka akuten för att se om det är något fel med handen. 19.15 är vi klara och sitter på bussen från SÖS. Jag och viktor sitter och viker oss av skratt då vi har en otroligt nedstämd philip framför oss som nu måste ringa runt till familj och vänner och berätta att han har 3 brutna ben i handen och att han kommer att vara gipsad i minst 4 veckor. Det roligaste med denhär historian är att påvägen hem har han bara kläder på halva kroppen och han går omkring i flipflop för att det gjorde för ont för att sätta på sig vanliga skor.

Stackarn han inte ens vara hemma i Sverige i 20 timmar innan detta hände.

Inga kommentarer: