tisdag 10 juli 2007

en ovanligt lång dag på jobbet!

Sitter nu på jobbet och det är en hel timme kvar till lunch! igentligen är jag inte hungrig men det är väll det enda jag kan se fram emot på dethär jobbet! har inte alls så mycket att göra och för att hålla mig vaken måste jag ha öppet fönster så att hela rummet blir iskallt.

igår träffade jag magnus och vi kolla på en dokumentär om riktiga gäng i sydamerika. Jag blev så chockad av vad jag såg, små pojkar i 16 års ålden sprang omkring och planerade mord, gjorde gäng tatueringar och taxerade in pengar från olika personer som inte ville bli nedslagna! Deras föräldrar fanns inte med i bilden och detta va det enda sättet för dom att känna att dom hade en 'familj' och självklart för att överleva! På en vecka blev tre medlemmar i deras gäng skjutna av deras rival gäng.
Helt sjukt hur bra man igentligen har det, även om man ibland känner att livet inte är så enkelt.

Träffade även Patricia och Andreas igår, jag och patricia åkte hem till andreas nya lägenhet och jag måste säga att den va hur mysig som helst. Alla färger och hur lägenheten va planerad va verkligen jätte bra. Jag fick värsta suget att flytta in i min lägenhet igen och göra en helrenovering (inte för att det behövs men det skulle vara lite roligt!)

Igår när jag kom hem så kollade jag på Peter Pan (den otäcknade)
Jag måste erkänna att när det kommer till Disney/kärleks filmer är jag en riktig dork! Finns inget bättre än att bara mysa sig ner i soffan och kolla på en bra film. Och speciellt Peter Pan är min favorit film. Hela historian är så mysig och jag kan får inte nog av den.

1 månad och 1 vecka kvar tills vi åker och när jag åker iväg denhär gången ska jag ha en helt ny garderob med mig! Veckan innan jag åker ska jag tok shoppa, det ska bli hur kul som helst. Allt ska vara nytt, linnen, byxor, hoodies, skor, smycken, klänningar, kjolar!

träning ikväll och sen till sängs tidigt för att orka upp till min timmes promenad innan jobbet! suck!

ta hand om er. / selina

Inga kommentarer: