onsdag 11 juli 2007

vad vet jag?

Hur vet man att man är kär?

Är det när man inte kan sluta tänka på en person, när det pirrar i magen bara av tanken på att snart få träffa han, när telefonen ringer och du ser hans namn på displayen och du vet inte om du ska svara eller inte för du blir så nervös? Och när du väl svarar och han säger 'hej' kan du inte sluta le för att det är så mysigt att höra hans röst? När den bästa doften som finns är hans?
Tror aldrig jag upplevt riktig kärlek, eller har jag det ?

Det enda jag vet just nu är att mina känslor går som en berg och dalbana.
Ena dagen kan jag se ett kort och bli helt förällskad medans nästa dag då jag ser samma kort bli oberörd och inte alls känna att det finns nått där.
Nått jag vet är att de 2 månader jag hade med denna speciella person va nått extra. Han fick mig verkligen att känna mig speciell, som om jag va den finaste av alla tjejer som fanns, Det fanns aldrig en jämförelse med nån annan, det va bara jag.
Vi spederade så mycket tid ihop och jag har aldrig kännt att det blivit för mycket. Vi kunde umgås och ha kul i alla lägen och han skämdes aldrig att visa upp mig för folk eller prata om mig med sina närmaste vänner.

Är det så det ska vara? är det bara jag som inte är van och tycker att det är onormalt att det kunnat ha det bra hela tiden? Aldrig bråka, aldrig känna sig ivägen, alltid veta att man kan ringa och bli bemött på ett bra sätt.

Gillar jag verkligen honom eller är det bara känslan att duga som jag tycker om?

Inga kommentarer: