torsdag 9 oktober 2008

Så idag när jag steg på buss 3 på väg hem från en lång dag på jobbet såg jag en HEL 4a som va ledig, Jag tänkte shit den ska jag ta, jag nästan små skuttar fram till sätena och slår mig ner längst in fönsterplats så att man åker framåt (den bästa platsen på bussen) Jag ska bara påpeka att innan jag sätter mig ner ser jag hur alla människor som sitter på bussen tittar lite extra mycket på mig men inte bryr jag mig om det. Iallafall direkt när jag satt mig ner känner jag hur något blött tränger sig in i min jacka och sedan in i mina jeans. SHIT jag hoppar upp och sätter mig på sätet brevid, jag berättar vad som just hänt till Patricia som är mitt sällskap igenom telefonen och inser snabbt att detdär kunde ha varit vad som helst. När vi lagt på luren börja jag tänka på hur jävliga alla de människor på bussen igentligen va. Dom har ju säkert sett hur det suttit någon obehaglig på den platsen innan mig och sedan ser dom hur jag kommer på och är för jävla svenska för att öppna käften och säga till. Det är typiskt svenskt att göra en sån sak. Om det hade varit i USA hade någon garanterat sagt till mig att inte sätta mig på just den platsen. Så gör man säkert i alla länder förutom just sverige, här säger vi inte ens till om vi ser någon som ramlar och gör sig riktigt illa, de flesta går bara förbi och tänker detdär vill jag inte jag lägga mig i. Jag har börjat tröttna på hur vi behandlar varandra här. Är det så jävla svårt att öppna käften och säga till när man ser någon som håller på att sätta sig i piss ?

Inga kommentarer: