söndag 16 november 2008

Idag va jag och min mami och såg Låt den rätte komma in. Jag kan säga att om man inte läst boken kommer filmen absolut inte säga er något. Eller kanske är det så att just därför jag läst boken gav filmen mig inte lika mycket. Boken är bland det läskigaste jag läst och det va många månger jag va tvungen att lägga ifrån mig den för att det va för jobbigt att fortsätta läsa, så nu när jag skulle se filmen hade jag stora förväntningar och jag trodde att filmen skulle bli minst lika läskig. Men det va verkligen tvärt emot, allt som va så hemskt i boken fanns inte ens med i filmen och karaktärer som har stor betydelse i boken har dom helt takig bort i filmen. Visst va det en otroligt sevärdig film och man får en tankeställare när man ser den men boken va 1000 gånger bättre. Antingen ska man bara se filmen och utgå från den historian eller så ska man först läsa boken och sen se filmen.

Annars har helgen passerat ganska smärtfritt, fredagen spenderade jag med Pat, Åsa och Abo hemma och Åsa. Det blev lite tv spel och skitsnack. Lördag jobbade jag med Pat enda fram till 03. Roligare än så blir det inte, men imorgon är det ny dag och en dag närmare min Thailand resa, 27 dagar kvar .

mycket kärlek

Inga kommentarer: